Možná znáte populární internetový obchod rohlík a jeho nejsilnějšího konkurenta s názvem kosik. Jsou to specializované e-shopy, které svým registrovaným zákazníkům rozváží potraviny až přímo do bytu. Jestliže bydlíte v desátém patře bez výtahu, veškerý nákup vynesou až klidně do posledního podlaží.
Tyto obchody se neustále vyvíjí a objevují se i některé příjemné inovace, jimiž lákají stále širší okruh klientely a skutečně se jim to také daří. Jednou z posledních horkých novinek je doručování zboží až do rekreační chaty nebo mobilního domu, stačí udat přesnou polohu a není třeba popisné číslo a adresa podmíněná zápisem v katastru nemovitostí.
K tomuto počinu však přibude v krátké budoucnosti i další novinka. Doručování přímo do kufru osobního vozu zaparkovaného na jakémkoli místě v okruhu rozvážení zboží. Mělo by to probíhat tak, že klient bude mít nainstalovanou aplikaci v mobilním telefonu, kurýr získá přesnou pozici zaparkovaného auta a zároveň s tím v aplikaci i jednorázový přístup v určitém časovém rozmezí, který mu umožní vůz odemknout, otevřít kufr a umístit do něj nákup. Placení probíhá pak přes platební brány online. Zpráva o doručení se zákazníkovi doručí prakticky ihned.
Internetovým obchodům s potravinami se předpovídá zářná budoucnost
Této služby podle průzkumů využije přibližně polovina stávajících zákazníků, kteří budou moci odjet autem třeba do zaměstnání a nemusí kvůli nákupu ztrácet svůj drahocenný čas. Nakupování online šetří čas do značné míry a při představě, že jsou marže tak malé, že je rozdíl mezi maloobchodním prodejem minimální, tomuto trendu podléhá stále více lidí. Stačí si jen představit běžný nákup – autem v zácpě na silnici až na parkoviště před obchodem, všude stovky lidí mezi regály, fronta u pokladen, nepříliš přívětivá obsluha, neustálý dohled na své osobní věci a především několik desítek minut promarněného času, který lze využít úplně jinak.