I dokonalý manager dělá chyby

Osobně jsem měla možnost poznat různé tipy vedoucích manažerů. Od těch autoritativních až po ty nesmělé, kteří pořádně nevěděli, jak se své roli zhostit. Ve výsledku ani jedna z těchto dvou variant není ideální.
Když jsem se ocitla na vedoucí pozici, chtěla jsem být přátelský nadřízený, který se bude snažit svým zaměstnancům maximálně vyhovět. Na oplátku jsem od nich očekávala férový přístup a dobře odvedenou práci. Bohužel, můj liberální postoj se mi vymstil hned během prvního měsíce. Na pracovišti mi vznikl chaos, kde neposlouchal nikdo nikoho. Zaměstnanci využívali mé vlídnosti a jelikož nejsem typ člověka, který by dokázal na druhé zvýšit hlas, plácala jsem se v tom až po uši.
plán mamagementu
Motivujte svůj tým
Jeden z prvních kroků, které jsem podnikla na své cestě vymanit se ze spár neposlušných zaměstnanců, byla jejich motivace. Pokud chcete od svých zaměstnanců kvalitní práci, musíte je motivovat i něčím jiným, než je výplatní páska. A v neposlední řadě musíte dobře odvedenou práci ocenit. Zdánlivě obyčejné opatření udělalo divy.
Poznejte svůj tým
Stále jsem před sebou měla vidinu přátelského prostředí, kterou jsem v našem kolektivu chtěla vytvořit. Zároveň jsem ale věděla, že to nepůjde s přístupem, který jsem měla při svém nástupu. Důležité je, abyste svůj tým dobře poznali. Postupně jsem si všechny zaměstnance zvala na osobní pohovory a snažila jsem se o každém z nich dozvědět něco více – jaká je přesná náplň jejich práce, s čím jsou spokojeni a s čím naopak ne. Tímto způsobem jsem byla schopna i analyzovat vztahy mezi nimi a mnohem lépe se mi pak řešili konflikty a nedorozumění, které vznikaly.
úspěšná managerka
Uznejte chybu
Na straně opačného pólu stál člověk, který byl mým nadřízeným. Byl to naprostý opak mé osoby. Manažer přísný s tvrdými pravidly, od kterého jsem se hodně naučila. Mimo jiné mě naučil i to, co on sám nedělal. Musíte před zaměstnanci ukázat i svou lidskou tvář. Když uděláte viditelnou chybu, přiznejte ji.
Byla jsem až překvapená, jak moc se tím změnil přístup a chování jednotlivých zaměstnanců. Zpětně to vidím jako ten největší důvod, proč mě mezi sebe přijali a začali respektovat pravidla, která jsem nastavila.
Takže ano, je potřeba mít nějaký přirozený respekt, aby vás zaměstnanci brali jako nadřízeného. Ale ještě důležitější je si uvědomit, že jsme ve výsledku všichni jen lidé, kteří si jsou před sebou rovni. Díky tomuto pravidlu se mi podařilo dosáhnout všech svých vizí a máme v práci skvělý tým lidí, kteří se respektují navzájem.